måndag 5 juni 2017

DAG 8: Snabbaste etappen?

DAG 8: Örebro - Köping
Dagen kunde inte börja bättre. Vi fick ner till frukostbuffén och tog för oss av godsakerna. Kändes grymt att få äta en ordentlig frukost. Ägg, bacon, musli av alla dess slag, färskpressad juice och toppen över i:t vofflor med grädde och nutella!
Det var lätt att ta sig ut ur Örebro och snart höll i hög marshfart med riktning mot vår hemstad Köping. Tempot var högt och ansträngningen låg. Har gått fort sedan bror anslöt (tur med vind och asfalt eller något annat?) och snart var vi Görlunda där de tydligen gör glass, så där stannade vi och fikade och åt glass.
Kort efter Götlunda började lokalsinnet poppa in och igenkönningen var stor. I Arboga inhandlade vi en lättare lunch som vi tänkte kunde ätas på vägen. Efter att ha kört förbi Arbogabacken som jag återkommande tränar i så kom vi in på vägen mellan arboga och valskog som de måste ha asfalterat väldigt nyligen. Med vinden i ryggen så höll vi nog det snabbaste medeltempot på 10 km hittils på min resa, trots endast plan väg. I valskog åt vi nöjt av den medhavda lunchen och var snart framme i Köping. Väl där duschade och vårdade vi oss med de faciliteter som fanns och satt snart i solen med en kall öl i handen, nöjda med att vara framme så tidigt.
På kvällen samlades hela familjen för en måltid. Det var fint att se de allesammans. Det var samtidigt svårt att njuta då jag visste att vi skulle åka morgonen därpå.
Innan jag fick lägga mig i "pojkrummet" i min egna säng så passade jag på att föra över lite film och serier till mobilen som jag förmodligen kommer uppskatta senare på resan. Jag läste självklart en Kalle Anka och co innan jag somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar