lördag 17 juni 2017

DAG 20: Lunch i busskur

DAG 20: Lycksele - Norsjö 73 km
Solen sken när jag lämnade in nyckeln och gled iväg på vägarna imorse. Jag stannade till efter några kilometer och skickade en hälsning till mor och Anders som har sin gemensamma 60 års-fest idag. Känns såklart tråkigt att inte kunna vara där och uppvakta de på plats.

Det började senare regna och jag stannade för lunch i en busskur medan det öste ner. Jag kämpade sedan vidare och kunde inte undgå att bli genomblöt.

Väl i Norsjö följde jag standardkonventionen att duscha och därefter handla. Blev på vägen upplyst på en av kommunbyggnaderna att första vasaloppasegraren kom från Norsjö nämligen Ernst Alm 1922 på den imponerande tiden 7:32.

Imorgon blir det vadaloppslång etapp igen med slutmål Arvidsjaur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar