fredag 9 juni 2017

DAG 12: En lugn dag i studenttider

DAG 12: Svabensverk - Edsbyn
Förmodligen resans kortaste etapp räknat 43 km till Edsbyn och ytterligare ca 5 km till vandrarhemmet i Ovanåker. Lämnade Svabensverk som ju ligger precis på gränsen mellan Dalarna och Gävleborgs län efter en fin frukost anordnas av ägarna på Pankakshuset i Svabensverk. Vägen fram till jag skulle svänga av mot Edsbyn var till en början rejält backig och det späddes på med en ganska dålig asfalt. Eftersom etappen var så kort hade jag endast provianterst för fika som jag åt efter jag svängt in mot Edsbyn och endast hade ca 1 h åkning kvar in till byn. Väl i Edsbyn möttes jag av frågande gymnasister och glada hejarop. Såklart, de är ju studenttider. Något man lätt glömmer när man håller på med verklighetsfrånvända aktiviteter som att åka rullskidor genom hela Sverige. Åt en gemytlig lunch på ett lunchrestaurang som ägdes av Pingstkyrkan varefter jag handlade på coop och köpte med mig en kebab med bröd som kvällsmat. Dagen spenderades sedan i horisontellt läge på vandrarhemmet efter en del språkande om min färdväg med vandrarhemsägaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar