måndag 19 juni 2017

DAG 22: Det drar ihop sig..

DAG 22: Arvidsjaur - Kåbdalis 95 km
Andra vasaloppslånga etappen i rad. Idag var första gången på de 3 veckor jag har varit ute jag kände att kroppen blev riktigt seg i slutet av etappen. Det kan eventuellt ha berott på dåligt vätskeintag kombinerat med salt mat.

Begav mig tidigt imorse med seg kropp efter gårdagens prövning från Aevidsjaur ut på den väg som kommer bli min följeslagare de närmaste dagarna. E45:an går nämligen ändå upp till finska gränsen, vart jag ämnar att ta mig.

Fika och Lunch intogs på sedvanligt manér på en P-ficka sittandes på ryggsäcken. Då det är dåligt med rastplatser och ställen att få sig något att äta på vägarna här i Norrland där det just så det har sett du de senaste dagarna. Rätt mysigt om det inte regnar.

I kåbdalis mötte jag upp med ägaren till boendet och han hade fixat två mål mat (middag +lunch ) inklusive andra förnödenheter inför morgondagen. Jag blev även bjuden på fyra stora bullar, supersnällt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar