onsdag 7 juni 2017

DAG 10: "Det är i motvind drakarna lyfter"

DAG 10: Norberg - Falun
Ingen vacker dag i Benjamin Lembkes liv. Jag steg upp tidigare än vanligt för att hinna slippa undan vad prognosen förkunnade som spöregn. Hann med en titt på Norbergs vinterstadion som besökts vintertid. Efter någon timmes stakande fikade jag och köpte glass i Hedemora. Vid den tidpunkten hade vinden börjat blåsa rejält. En titt på SMHI-appen gav mig informationen att det skulle blåsa upp mot 19 m/s! Trots slitsam sidovind var jag glad att den inte blåste helt mot mig. Lägsta moralen hittils  infann sig snart och det blev plötsligt tydligt att jag inte längre hade brorsan att snacka med. Färden gick dock vidare och väl inne i Falun och ändå framme vid vandrarhemmet så kom regnet. Blev på plats inspärrad på Falu Fängelse med tillåtelse att proviantera pizza och diverse matvaror i syfte att hela och glömma. Den sena eftermiddagen kunde sen spenderas i cellen tittandes på Sagan om konungens återkomst på mobilen!
Citat: Mikiver Intersport Köping 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar