söndag 4 juni 2017

DAG 7


Hargebaden - Örebro. Andra dagen med bror. Dagen gick mestadels på lågt trafikerade vägar. I Kumla planerade vi för lunch och satte oss på en restaurang i centrum. Vi är trötta och jag tittar ut genom fönstret. Ett välbekant ansikte uppenbarar sig. Jag förstår inte direkt att det faktiskt är Far och Lotta som går emot restaurangen som vi sitter på. De har alltså via den app som jag använder  - så familj och vänner kan hålla koll på vart jag är - följt efter oss för att överraska med fika! Vilken succe! Kul att se de, om smått lite overkligt. Vi drack kaffe och åt bullar på några bänkar i Kumla och pratade om sånt vi brukar prata om när vi ses. Det kändes lite lustigt.

Passade på att lägga ur två saker jag efter 8 dagar bedömt som onödiga, en av de kanske lite onödigare än den andra: En bok i Flervariabelanalys. Ja ibland tänker man inte riktigt klart. Och ett liggunderlag.

Vi tog avsked och begav oss mot Örebro med vetskapen om att vi skulle ses i Köping igen dagen därpå. När vi närmade oss Örebro och vägvalen blev fler så mötte vi på en ung man på cykel. Han erbjöd sig att guida oss till hotellet. Vi lät oss övertalas och hängde på cyklisten som talade oavbrutet under färden om olika helt otroliga äventyr som han själv hade gjort. Väl på Eurostop checkade vi in och åt sedan sushi medan vi slappade framför TV:n. Oerhört skönt!

(Skriven i efterhand): 2017-08-11





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar